X

WSSN ontzorgt

U hoeft zich geen zorgen meer te maken om de logistiek van uw webshop.

► Ontdek WSSN

Webshop logistiek: Voldoet u aan de verwachtingen van de consument?

Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis of een tijdstip dat hierbij in de buurt komt. Klinkt dat bekend? Veel webshop eigenaren denken dat de volgende dag leveren alles is wat je moet doen bij webshop logistiek.

Toch niet

De consument denkt hier echter anders over. De hedendaagse consument is verwend en verwacht meer van een webshop. Zo is het tegenwoordig normaal dat de klant ’s avonds nog kan bestellen en het product de volgende dag geleverd wordt. Uit eigen onderzoek van WSSN onder haar klanten is gebleken dat ’s avonds versturen vaak een omzetstijging tot 20% tot gevolg heeft.

Ook het kunnen bepalen van de afleverdag wordt als zeer belangrijk ervaren. Nog niet veel webshops bieden dit aan en daar liggen dus grote kansen om u te onderscheiden van de concurrentie.

Bezorgadres kiezen

Naast thuis afleveren wil de consument ook een ander bezorgadres kunnen kiezen. Zorg dus dat dit in de winkelwagen van uw webshop geregeld is en dat de logistiekafdeling van de webshop dit ook correct afhandelt. Onder een ander bezorgadres vallen naast woonhuizen ook vaak bezorgen op het werk of afhalen bij een afhaaldepot van bijvoorbeeld PostNL Pakjegemak. Hiermee kan de klant zelf op het gewenste tijdstip de bestelling afhalen, vaak in een winkelcentrum in de buurt.

De mogelijkheid om een bestelling alvast in te pakken in cadeauverpakking is ook een opkomende trend. Zo kan een artikel direct naar de eindgebruiker worden gestuurd in feestelijke verpakking.

Actuele voorraad is nog een belangrijke logistieke factor voor webshops. Door duidelijk te communiceren dat een product wel of niet op voorraad is worden ergernissen voorkomen.

Meer verkoop door betere webshop logistiek

Uit onderzoek van DeliveryMatch blijkt dat 36% van de ondervraagde Nederlandse consumenten meer zal kopen als de logistiek van de webshops beter en betrouwbaarder wordt georganiseerd.

Verdien aan terugkerende klanten

Een professioneel opgezette webshop logistiek zorgt er mede voor dat een klant nog eens terugkomt.  Hoe een bestelling verpakt en verstuurd wordt is een belangrijke vorm van klant communicatie. Het is tenslotte het eerste fysieke object dat een klant te zijn krijgt van uw organisatie.

Een veelgehoorde uitspraak: “Retentie is belangrijker dan conversie.” Een klant aantrekken is tot zeven keer duurder dan een klant behouden. Pas als de klant terug komt gaat u echt geld verdienen. Door verkeerde logistiek kan de klant teleurgesteld raken en niet meer terugkomen of zelfs een klacht online zetten.

Webshop logistiek met WSSN

Webshop logistiek van WSSN (Webshop Service Nederland) ontneemt u de uitdagingen die logistiek voor virtuele winkels met zich meebrengen. Door jarenlange ervaring op het gebied van (webshop) fulfilment en klantcontact weten wij precies hoe we logistiek kunnen inzetten om meer omzet voor uw webshop te genereren.

 

Laat uw webshop logistiek afhandelen door WSSN en uw webshop beschikt ook over:

  • Voor 21:30 besteld, morgen in huis
  • Afleverdag kiezen
  • PostNL Pakjegemak
  • Optionele cadeauverpakking
  • Voorraad direct bijgewerkt bij inslag

Hierdoor is de kans op hogere omzet niet alleen veel groter, wij ontzorgen ook dit belangrijke dagelijks terugkerende proces voor uw webwinkel. De verzending van uw webwinkel blijft door gaan, ook al bent u zelf niet aanwezig.

Vragen? Wij beantwoorden deze graag

Wilt u meer weten  over webshop logistiek of wilt u graag eens bij ons langskomen voor een rondleiding? Neem dan gerust contact met ons op.
WSSN – Meer Omzet, Minder Zorgen

02 apr.

Magento fulfilment

Lees meer..

01 feb.

Verzending webshop uitbesteden

Lees meer..

27 nov.

E-fulfilment bedrijf

Lees meer..