X

WSSN ontzorgt

U hoeft zich geen zorgen meer te maken om de logistiek van uw webshop.

► Ontdek WSSN

Wederom een award voor kofferstunter

Afgelopen donderdag was de jaarlijkse uitreiking van de Shopping Awards Publieksprijzen XS 2018. Webwinkels met een jaaromzet tot 4 miljoen euro konden meedingen naar deze Awards.
Duizenden klanten hebben de deelnemende webwinkels de afgelopen maanden beoordeeld. Het onafhankelijke onderzoek werd uitgevoerd door KiyOh. En Kofferstunter.nl is de winnaar geworden in de categorie sieraden en modeaccessoires/koffers en tassen.

Lees hieronder een interview met Raymond Koper, de eigenaar van Koperonline webwinkels waar kofferstunter.nl deel van uitmaakt. Het eerste deel van het interview dateert uit 2015 toen Kofferstunter al een Marktplaats Award had weten te bemachtigen.

Hoe is het allemaal begonnen:
De handelsgenen heeft Raymond van zijn vader (Co) die met opgekochte partijen op de markt stond. Raymond: “Op een gegeven moment kwam mijn vader bij mij met een tiental koffersets waar hij vanaf moest. Binnen vier weken verkocht ik alle koffers via Marktplaats. Dit smaakte naar meer. We zijn toen bewust op zoek gegaan naar goedkope reiskoffers en liepen tegen een nieuwe partij aan. Vervolgens liet ik een webwinkel bouwen om zo meer mensen te bereiken. Nadat ik onze Marktplaats advertenties doorlinkte naar onze webwinkel kreeg ik direct veel traffic en bestellingen. Dit effect oversteeg al mijn verwachtingen.” Raymond begon toen zijn eigen bedrijf, naast zijn fulltime baan als bedrijfsleider van een supermarkt. Vanaf dat moment werd het druk in huize Koper; zijn vrouw kreeg er een dagtaak bij door het verzenden en inpakken van de koffers: “Toen na 3 jaar het hele huis en de schuur vol stonden, besloten we de logistiek uit te besteden aan WSSN.”
Raymond heeft uiteindelijk zijn baan als bedrijfsleider bij een supermarkt opgezegd en beheert nu fulltime drie goedlopende webwinkels.

De handelsgeest zat er bij Raymond Koper al vroeg in.
Op negenjarige leeftijd verdiende hij al een aardig zakcentje bij door in Zandvoort de filerijders op weg naar huis een route zonder file te wijzen. “In eerste instantie wilde ik gewoon helpen, maar toen ik merkte dat de mensen daar – zonder dat ik erom vroeg – geld voor gaven, werd ik fanatieker en keek ik ieder weekend naar de weersverwachtingen. Het is wel eens gebeurd dat ik aan het eind van de dag zo’n honderd gulden rijker was. Niet gek voor een ventje van negen. Later ging ik blikjes fris verkopen omdat diezelfde mensen in de file ook dorst hadden. Ik denk dat ik een van de weinigen was die blij werd van langzaam rijdend tot stilstaand verkeer in de hitte”, lacht de handelaar.

Hoe staat het er nu voor met de webwinkels:
Raymond heeft een paar jaar geleden zijn vader (Co) gevraagd om hem te komen helpen. Co maakt nu vast onderdeel uit van het team, dat zich bezig houdt met de klantenservice. Doordat de logistiek is uitbesteed aan een betrouwbare partij ligt de focus binnen het bedrijf volledig op de klantenservice en de inkoop van nieuwe producten. De klantenservice is geopend op maandag t/m vrijdag van 9:00-22:00 en Co zit vaak achter de telefoon of chat om klanten te woord te staan en er zo zeker van te zijn dat de klanten ook zo goed mogelijk worden geholpen.

Raymond houdt zich nu vooral bezig met de inkoop en marketing. Het laatste jaar ligt zijn focus vooral op de vervaardigen van productvideo’s. “We willen ons onderscheiden door van alle artikelen die we verkopen de beste productinformatie te leveren. Naast geschreven teksten willen we dat doen met hoogwaardige productvideo’s.”

Als Raymond op deze manier doorgaat met zijn bedrijf zullen we in de toekomst zeker meer van hem horen, en wellicht dat ze over een paar jaar mee kunnen dingen naar de Shopping Awards Publieksprijzen XL.